Gabinet Biorezonansu i Medycyny Naturalnej. Łukasz Dobrzyński. Adres: Zielona Góra, ul. Bohaterów Westerplatte 9 gabinet 310, czynne: poniedziałek-piątek 12:00-20:00, sobota 10:00-16:00, telefon 697755393

Nasz układ odpornościowy zmaga się codziennie z wieloma czynnikami utrzymując nas w zdrowiu. Aby działał on sprawnie musimy dostarczać mu niezbędnych substancji odżywczych w naszym pożywieniu. Jeśli tego nie robimy lub wręcz jemy niezdrowe rzeczy to będziemy chorować. Jakie to substancje są dla nas ważne i czego powinniśmy unikać, by być zdrowi?

Czego potrzebuje odporność?


Dla utrzymania i poprawnego funkcjonowania naszej odporności niezbędnych jest kilka składników. Przede wszystkim potrzebne są minerały takie jak cynk i selen, które niestety coraz trudniej spotkać w naszym pożywieniu . Warto wspomóc się tutaj odpowiednią suplementacją. Kolejnym czynnikiem są kwasy omega 3, jakie znajdziemy w olejach tłoczonych na zimno. Można korzystać z różnych rodzajów oleju takich jak lniany, olej z wiesiołka, olej z pestek dyni czy oliwa z oliwek. Ważne jest, by oleje były dobrej jakości bowiem tylko wtedy mamy gwarancję, że znajdują się tam dobroczynne kwasy. Jedną z najlepszych firm sprzedających dobrej jakości oleje w naszym kraju jest firma Złotopolskie. Dbają oni nawet o to, by podczas wysyłki olejów zachowywały one niską temperaturę, która jest konieczna do utrzymania kwasów omega 3, na co pozwala zamknięcie w specjalne pojemniczki termiczne. Kolejnym czynnikiem są witaminy A, E i B6 a także magnez. Znajdziemy tje w takim pożywieniu jak marchewki, buraki, jaja kurze (zwłaszcza żółtko), orzechy, migdały, kasze pełnoziarniste.

Jakie jedzenie niszczy odporność


Słodycze

Jest rzeczą oczywistą, że słodycze wyrządzają organizmowi same szkody a mimo to spożywamy je w ogromnych ilościach. Nie mówimy tu tylko o ciastkach, batonikach czy wafelkach - cukier znajduje się bowiem w większości produktów spożywczych, na przykład w jogurtach czy soczkach. W przeciętnym półlitrowym napoju znajduje się 4-6 łyżeczek cukru! Szacuje się, że dziennie spożywamy od szklani do kilku szklanek cukru.
Cukier, jak wiadomo, niszczy trzustkę, przez co może spowodować cukrzycę . Jednak dodatkowo nadmierne wydzielanie insuliny tłumi wydzielanie przez przysadkę hormonu, który jest regulatorem odporności!!!
Ważne jest także, że słodycze mogą powodować blokowanie wchłaniania potrzebnych substancji odżywczych, przez co powodują znaczne braki witaminowo-mineralne. Sprzyjają także namnażaniu się bakterii, dożywiają grzyby i pasożyty.


Mleko i wołowina


Jakość mleka i wołowiny zależy od zdrowia hodowlanej krowy a z tym jest duży problem. Krowy są paszone sterydami i antybiotykami , które pozostają w ich organizmie i przedostają się do mleka. To mleko oraz mięso spożywa potem człowiek. Jako, że sam nabiał należy do najczęściej spożywanych produktów, który u przeciętnego człowieka wynosi 50-60 procent diety, ilość spożywanych trucizn jest ogromna. Wpływa to na zniszczenie flory bakteryjnej jelit , do czego doprowadzają antybiotyki, zaburzenie pracy układu odpornościowe a także zaburzenie funkcjonowania układu hormonalnego! Warto dodać, że według tradycyjnej medycyny chińskiej, mleko jest produktem śluzo twórczym, co sprzyja rozwijaniu się niebezpiecznych patogenów. Dr Jonasz, twórca kontrolowanej detoksykacji o nazwie Joalis, uważa, że w śluzie tym ukrywają się bakterie i staja się niedostępne na działanie wszelkich leków. Koniecznym staje się ograniczenie ilości przyjmowanego nabiału, jeśli chce się pozbyć bakterii, pasożytów i grzybów. Drugim produktem, który powoduje namnażanie się śluzu, jest pszenica.


Biała mąka


Wysoce przetworzona mąką staje się produktem często szkodliwym dla naszego organizmu. Doprowadza do zaburzeń jelitowych, utrudnia wchłanianie substancji odżywczych (u niektórych osób pojawia się zanik kosmków jelitowych, co jest bardzo niebezpieczną reakcją, noszącą nazwę celiakia). Jelita są jednym z głównych narządów, biorących udział w procesach odpornościowych. Mówi się nawet, że jelita są sercem odporności i bez zdrowych jelit nie ma zdrowia. Pod tym kątem zanieczyszczanie jelit przetworzoną pszenicą staje się bardzo niekorzystne dla układu immunologicznego. Dodatkowo biała mąka jest uboga w cenny błonnik, dlatego warto wybierać mąkę pełnoziarnistą. Ważne jest także, aby nie spożywać mąk w nadmiernej ilości, bowiem w prawidłowej ilości powinniśmy ją jeść w granicach 20 procent podczas, gdy niejednokrotnie całe odżywiane jest u nas oparte na mące!!!

Kawa i alkohol


Używki takie jak kawa oraz alkohol, powodują przeciążenie pracy wątroby z powodu wydzielania dużej ilości toksyn. Toksyny doprowadzają do osłabienia układu odpornościowego i mogą wywołać wiele niebezpiecznych dolegliwości takich jak nowotwór. Ostatni mówi się, że jednak kawa ma także dobre działanie, ale podkreśla się tutaj umiar w jej piciu. Niestety o alkoholu nie można tego powiedzieć, chociaż kieliszek wina do obiadu ma również pozytywne strony. Także można by powiedzieć, że wszystko należy stosować z umiarem!


Pamiętajmy, że nasz układ odpornościowy pracuje bez wytchnienia każdego dnia i musimy go odpowiednio odżywić. Jeśli zaczynamy chorować to jest to pierwsza oznaka, że coś jest nie tak. Nie zawsze odżywianie jest przyczyna, ale nie można tego wykluczyć, bowiem odżywanie jest podstawą naszego zdrowia i od tego powinniśmy zacząć. Warto skorzystać z profesjonalnej pomocy ustalenia przyczyn choroby w postaci komputerowej diagnostyki stanu zdrowia, która wykaże, czy przyczynami chorowania są błędy w odżywianiu , czy może jest to coś innego, jak na przykład zakażenie pasożytami, grzybami czy zatrucie toksynami. W naszym gabinecie wykonujemy taką diagnostykę: Test Obciążeń MORA.

Powrót do góry